Veelgestelde vragen

We hebben hieronder vragen die we krijgen gebundeld en beantwoord.

V: Hoe kan ik contact opnemen als ik vragen heb die niet in deze vragenlijst staan?

A: Email ons op hello@digters.nl, bel ons op 088- 0909 800, whatsapp ons op 06 – 145 186 00 of gebruik de chatbox op onze website digters.nl, rechtsonder. Ook voor suggesties, feedback, verbeteringen en ideeën.

 

Abonnement

V: Hoe stop ik mijn abonnement?

A: Ga naar digters.nl/account/ en kies ‘Mijn abonnement’. Hier zie je je abonnement en kun je kiezen voor ‘Pauzeren’ of ‘Stopzetten’. Kies ‘Heractiveren’ om je abonnement weer voort te zetten. Zet je abonnement stop uiterlijk voor zaterdag 23.59 uur als je de maandag daarop geen maaltijd meer wenst te ontvangen.

 

V: Kan ik mijn abonnement pauzeren?

A: Ga naar digters.nl/account/ en kies ‘Mijn abonnement’. Hier zie je je abonnement en kun je kiezen voor ‘Pauzeren’ of ‘Stopzetten’. Kies ‘Heractiveren’ om je abonnement weer voort te zetten. Pauzeer je abonnement uiterlijk voor zaterdag 23.59 uur als je de maandag daarop geen maaltijd meer wenst te ontvangen.

 

V: Kan ik mijn abonnement wijzigen?

A: Ga naar digters.nl/account/ en kies ‘abonnementen’. Hier zie je je abonnement en kun je kiezen voor ‘Wijzig aantallen’. Wijzig het aantal maaltijden of desserts en bevestig je wijziging. Wijzig je abonnement uiterlijk voor zaterdag 23.59 uur om je wijzig voor de maandag daarop te laten ingaan.

 

V: Waarom betaal ik eenmalig € 0,01 als ik het abonnement afsluit?

A: Om zeker te zijn dat jij degene bent die het abonnement afsluit, vragen we je om eenmalig € 0,01 over te maken. Dit gaat via een iDeal betaling. Daarna ben je als abonnee geregistreerd en wordt het abonnementsbedrag iedere week op zondag, de dag voor levering van je rekening afgeschreven. Je kunt je abonnement zaterdag tot 23.59 uur stopzetten of pauzeren, als je de maandag geen maaltijd wenst te ontvangen en te betalen.

 

V: Waarom is er een abonnement met een automatische incasso en kan ik niet zomaar een maaltijd bestellen?

A: Onze maaltijden zijn zo laag mogelijk geprijsd en dat lukt alleen als we zorgvuldig inkopen en koken. We hebben daarom wat zekerheid van jullie nodig; dat het niet af en toe eens een maaltijd is, maar gewoon iedere maandag vegetarisch van Digters. Dat helpt ons om efficiënt te werken. En voor jou is het ‘liever lui, dan moe’, je hoeft in principe niets te doen, je maaltijd komt vanzelf. Maar het abonnement is echt super flexibel: je kunt op ieder moment stoppen of pauzeren wanneer jij dat wil. Je zit er wat dat betreft helemaal niet aan vast.

 

Gerechten

V: Waaruit bestaat een maaltijd? 

A: Je krijgt bij ons een kant en klare avondmaaltijd. Bij iedere maaltijd ontvang je instructies hoe je de maaltijd tafelklaar kan maken. Dat betekent meestal opwarmen in de oven. Je maaltijd krijg je geseald geleverd en eventuele toebehoren als salades en sausjes zijn apart verpakt.

 

V: Hoe vers zijn de gerechten?

A: De maaltijden worden op zondag bereid en maandagochtend afgemaakt en verpakt. Je ontvangt dus echt een verse maaltijd, niets komt uit een vriezer of is al veel eerder klaargemaakt. De maaltijden blijven zeker vier dagen goed, mits gekoeld in een koelkast. Je kunt ze natuurlijk zelf wel invriezen. Salades, die we soms extra meeleveren, zijn minder lang vers.

 

V: Zijn de gerechten ook vegan?

A: We leveren vegetarische maaltijden. Dat betekent maaltijden zonder vlees of vis. Soms zijn de gerechten ook vegan, maar vaak gebruiken we wel zuivel producten als melk, eieren of boter in de bereiding.

 

V: Hoe weet ik wat ik eet?
Bij iedere maaltijd beschrijven we de maaltijd, geven we een overzicht van de ingrediënten en vermelden we eventuele allergenen.

 

V: Zijn de maaltijden suikervrij?

We gebruiken zo weinig mogelijk suiker, maar helemaal suikervrij zijn onze maaltijden niet altijd. Onze dessert zeker niet. We hebben gekozen voor vegetarische maaltijden met een volle smaakbeleving, waarbij veel groenten en kruiden worden gebruikt. Een zoete smaak speelt daar regelmatig een rol in, net als dat we af en toe best pittige maaltijden maken.

 

Bezorging

V: Door wie en wanneer wordt er bezorgd?

A: Wij leveren de maaltijden vanuit onze eigen bezorgservice. Elke maandag tussen 14:00 en 18:00 komt een van onze bezorgers jouw bestelling overhandigen.

 

V: In welk postcode gebied bezorgen jullie?

A: We bezorgen op dit moment alleen in Rotterdam in de wijken Blijdorp, Bergpolder, Liskwartier, Oude Noorden, Crooswijk, Rubroek, Kralingen, Struisenburg en De Esch, dat zijn woningen met de volgende postcodes: 3031, 3032, 3034, 3035, 3036, 3037, 3038, 3039, 3061, 3062 en 3063.

 

V: Kan ik ook afhalen?

A: Ja dat kan, onze maaltijden zijn dus beschikbaar voor iedereen. Je kunt bestelde maaltijden afhalen op maandag van 15.00 en 18.00 uur en eventueel ook op dinsdag van 10.00 tot 18.00 uur, maar laat ons dat even weten via Whatsapp. Soms hebben we maaltijden over, bel gerust als je extra op wilt halen.

 

V: Bij bezorging was ik niet thuis, wat nu?

A: Als we je maaltijd niet kunnen afleveren, dan heb je de mogelijkheid hem bij ons restaurant op te halen. Dat kan maandag tussen 15.00 en 18.00 uur en dinsdag tussen 9.00 en 18.00 uur. Neem gerust even contact met ons op als het allemaal anders loopt en als je iets anders wilt afspreken.

 

V: Er klopt iets niet met de levering. Waar kan ik dit melden?

A: Email ons op hello@digters.nl, bel ons op 088- 0909 800, whatsapp ons op 06 – 145 186 00 of gebruik de chatbox op onze website digters.nl, rechtsonder. En we kijken gelijk hoe we het in orde kunnen maken.

 

Digters

V: Digters, waar ken ik dat van?

A: Digters opende in 2017 met een foodbar en podium voor live muziek op Amsterdam Centraal in de IJpassage. In augustus 2019 zijn we gestart met een restaurant en eventlocatie aan de Linker Rottekade 292 in Rotterdam. Digters komt voor uit de NS Try Out Festivals, meerdaagse culturele stationsfestivals die jaren lang zijn georganiseerd door communicatiebureau Poet Farmer in samenwerking met NS. In Rotterdam zijn we een samenwerking aangegaan met Stichting Pameijer, en geven we mensen met een beperking of een bijzonder verhaal de mogelijkheid om in de keuken en het restaurant te werken.

 

V: En hoe zit dat dan met Poet Farmer?

A: Met de start van Digters is Poet Farmer gestopt met het organiseren van events. Poet Farmer is zich de afgelopen jaren volledig gaan richten op het ontwikkelen van internet toepassingen, met een vestiging in Rotterdam en in Kuala Lumpur. Kijk maar eens op poetfarmer.com. Poet Farmer en Digters zijn broer en zusje. ‘Digters’ = ‘Poet’, snap je? 😉